Der er mange grunde til, at det kan være en god idé at bruge et timeregistreringssystem i din virksomhed. Først og fremmest kan det give dig et præcist billede af, hvor meget tid der er brugt på en given opgave. Det kan for eksempel være en stor hjælp i forbindelse med fakturering, hvis du fakturerer dine kunder pr. time. Det er dog ikke altid lige nemt at komme i gang med at bruge et timeregistreringssystem. Her får du 3 tips til, hvordan du kommer godt i gang.
Tip 1: Gør det nemt og overskueligt for dine medarbejdere
Det første tip er at gøre det nemt og overskueligt for dine medarbejdere at bruge systemet. Det betyder, at du skal have et system, der er brugervenligt og enkelt at sætte sig ind i. Derfor kan det være en god idé at bede dine medarbejdere teste forskellige systemer af. På den måde kan du finde det system, der passer bedst til dine medarbejderes behov.
Tip 2: Sæt tid af til at introducere dine medarbejdere til systemet
Det andet tip er at sætte tid af til at introducere dine medarbejdere til systemet. Det gælder især, hvis dine medarbejdere ikke er vant til at bruge et timeregistreringssystem. Du kan f.eks. afholde et kort møde, hvor du gennemgår hvordan systemet virker, og hvordan dine medarbejdere skal bruge det.
Tip 3: Sæt tid af til at lære systemet at kende selv
Det sidste tip er at sætte tid af til at lære systemet at kende selv. Hvis du ikke kender systemet godt, kan det være svært at få det til at fungere optimalt. Derfor er det en god idé at sætte tid af til at læse dokumentationen og selv lære systemet bedre at kende. På den måde er du sikker på, at du får det meste ud af systemet, og at det fungerer så optimalt som muligt.